tisdag 15 februari 2011

ojoj

lång tid sen jag bloggade ser jag, börjar väl inse att det dagliga bloggandet inte är något för mig men jag kommer att ha den kvar eftersom det är skönt att ha någonstans att skriva av sig...

Jaha och 5 terminen har börjat på lärarutbildningen, den består i två kurser a 15 hp varav den första är matematisk begreppsbildning... hmmm... ibland undrar jag vad jag håller på med eller egentligen vad det är jag har hållt på med under alla åren i skolan, för några av sakerna som jag tittar på nu känns som nya för mig och att jag inte arbetat med det överhuvudtaget och ni som känner mig vet att jag läst ganska mycket matte på gymnasiet. Blir smått galen dessutom så är vår huvudbok på engelska, ett av de ämnena som inte ligger i topp hos mig.

Nåväl andra delen av terminen ska jag läsa någon svenska, vad den nu heter kommer jag inte på men jag har intalat mig att den ska vara mindre krävande än matten eftersom tillskottet till familjen kommer att anlända under den delen av terminen. Så jag är ganska otymplig och osmidig, vet att jag inte är den smidigaste personen i världen annars men nu börjar det bli extremt. MEN jag trivs bra med att vara gravid det är härligt och underbart.


Nehe nu får jag nog sätta mig med böckerna igen för annars kommer jag inte hinna med vad jag behöver innan seminariet i morgonbitti. Har ju haft Albin hemma två dagar med feber, i morgon är Andreas ledig så då får jag lite plugg tid men jag har fortfarande missat nästan två hela dagar...

Puss och kramen
Mamma Gelis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar