torsdag 24 februari 2011

Sjukt barn och matematik...


inte en topp kombination kan jag säga och då är jag också riktigt förkyld och ont i halsen. olika strategier för att lösa matematiska problem är det vi sysslar med denna veckan vilket känns viktigt att förstå på djupet dels för att underlätta för sig själv när man ska lösa uppgifter och dels för att kunna hjälpa elever på olika sätt och kunna nå ut till alla. Så sjukdomarna hade kunnat hoppa över oss nu faktiskt. Albin har varit hemma ifrån dagis 9 av 10 dagar de senaste två veckorna så jag behöver kanske inte nämna att jag ligger efter i arbetet...

Jag har helgen räddad i alla fall behöver inte tänka på vad jag ska göra, PLUGGA och försöka förstå vad det är jag har missat den hemska tentan närmar sig med stormsteg... skrämmande!

Kramen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar