tisdag 16 mars 2010

På väg hem...

från Falun, har saknat familjen mycket denna gången, mycket just för att sonen inte är riktigt frisk än utan fortfarande är hemma från dagis och inte riktigt på topp jag undrar om jag inte ska ta honom till läkaren i morgon för den här förkylningen om det nu är det verkar aldrig ge med sig... Det är lite svårt att göra en status på telefon också när man inte har träffat honom på så många dagar. Ja ja det kanske inte är så många men det känns i hjärtat i alla fall... Är man mamma så är man!

Men det är så mycket med hemmet som jag har saknat denna gången bara att få vara hemma och ta det i sin takt och inte behöver pressa fram kunskapen som har begravt sig långt ini skallen på mig... Kunskap som jag har men inte har använt på så länge att det knappt kan sägas att jag har den kunskapen längre... del så har jag inte funderat över olika lägen i energi eller kemi och olika bindningar och liknande på väldigt länge och sen har man inte haft möjlighet att använda det på något vettigt sett. Mitt val att bli lärare tror jag inte att jag kommer att ångra! Barn är ju underbara! :)

Nåja nu är den här träffen över och efter en hektisk dag igår så fick jag migrän på kvällen så det som var planerat blev inte av och jag gick och la mig tidigt då den illamående känslan smög sig på allt eftersom huvudet sprängdes mer och mer! Idag har dagen varit lite lugnare och jag har haft lite ont i huvudet men tack vare Malins tabletter så gick det över efter en kort stund.

Jaha med tanke på hur långt bakom jag ligger borde jag inte sitta här och skriva utan sitta och jobba med mina arbeten och labbar som ska in nu de närmsta veckorna...

Puss & Kram
Mamma Gelis

1 kommentar: