fredag 9 april 2010

en fredag..

men inte vilken som helst, vi är barnlediga hela helgen. Andreas jobbar dock så jag sitter ensam med en ny öppnad cider och skriver på min VG-uppgift som skickas in i morgon innan dagisfixet. Kemiboken i knät och så ska det låta på tvn. Skit vad duktiga dem är, jag har alltid haft svårt för Tommy Körberg men han är ju otroligt musikalisk... Jag saknar min musik ibland men jag hinner inte, fick en jätte fin gitarr i julklapp av Andreas men jag hinner inte spela på den. Jag vill verkligen lära mig, tänk att kunna kompa på gitarr så svårt borde det inte vara, får ta tag i det! tvärflöjten ligger och dammar i garderoben hade den framme för någon vecka sen men jag behöver lämna in den för tätning för det låter inte riktigt som det borde... jag har ju även en gammal gammal flöjt som jag borde göra vid.... köpte den på röda korset för 20 kronor... hihi! ;)

Dagen har mestadels spenderats på IKEA med mamma och pappa. Mycket mycket trevligt... skulle nog kunna bränna några tusenlappar om jag hade haft några.... vilket jag inte har ;) köpte lite gjorde jag iaf, en ljushållare för blockljus och lite annat småplock pengar blev det iaf... Albin hade jätte roligt med mormor och morfar som busade igenom hela IKEA de var svettiga när vi kom ut... Sen åkte jag förbi gubben på hans jobb, jag har inte varit inne där innan... men vad fint det var... en sånt ställe skulle jag kunna tänka mig att driva!!! super härligt...

men nu åter till endoterm och exoterma reaktioner!!! jippi.... även en förklaring på varför saft blir en homogen blandning om den får stå utan omrörning!?

Puss & Kram
Mamma Gelis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar