tisdag 27 april 2010

Jaha då har man lekt färdigt för denna gången...

För er som inte vet så har det varit en sväng till Falun denna veckan... och där har vi lekt med DNA och PCR... Crime scene investigation... riktigt roligt faktiskt! Så labbrått kan ni kalla mig nu ;) Nä jag skoja bara men det var riktigt roligt och väldigt givande men tyvärr så var det ungefär det som var givande på denna träffen... det andra var inte super bra. visst kan vi ha användning för det men det är inte så att man gärna lägger mycket pengar för att fixa så man kommer upp , dessutom med tågförseningar berättar sen, och sen fixar boende och mat och grejs och sen är tiden vi lägger i Falun så ineffektiv så att man funderar på att hoppa över att åka nästa gång!

Resan upp till Falun denna gången var inte direkt rolig.... först blir vi stående i väntan på mötande tåg, vilket aldrig kommer och då menar jag aldrig... sen får vi info om att det är tekniska fel från ledningen i Stockholm.... - Jaha men vad bra, då hinner jag inte med mina byten....
Sen får vi reda på att det kan ta upp till två timmar till innan vi kommer i väg och då ska det sägas att vi har suttit stilla i säkert 45-50 minuter. Då går bistron ut i högtalarna och berättar att det bara finns 10 mackor kvar och några få dricka sen är det slut.... rusningen blir ett faktum och jag som inte hade någon dricka med mig rusar jag med... efter många om och men så rullar vi... jag tänker att det går ju fler tåg från Norrköping som var den stationen som jag skulle byta först på... det var bara det att i högtalaren så ropar de ut att det kommer ett tåg nerifrån som ska till Falun och då pratar jag med konduktören ( biljettnissen) om jag kan ta det tåget och i så fall om jag behöver göra något med biljetten. Tåget skulle vara framme på samma tid som det andra tåget. Alltså inte mitt första tåg för det skulle ju vara framme vi 18 vilket det inte riktigt blev.... snarare 21:35 var jag framme i Falun... Härligt!!!

Nå ja det blev mycket klagande i dag men jag behövde skriva av mig det... så läs den som vill men har du läst så här långt så har du nog redan gjort ditt val eller?

Puss & Kram
Mamma Gelis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar