fredag 16 december 2011

förändring

Lite förändring, jag håller på med en ny layout men jag blir inte nöjd så jag ändrar lite såhär så länge så får vi se när jag blir nöjd ;)
Idag är det FREDAG för er som har missat det. Nedräkning har börjat, snart är det bara en vecka kvar tills julafton och fru Gelis är inte färdig med alla julklappar än men det är målet för helgen, jag och alla andra ni vet... Lovely!

Iaf så sitter jag med skolan nu, min lilla prinsessa sover och prinsen är på dagis. Så det är alldeles tyst i lilla huset så när som på tvättmaskinen ( ja den går alltid). Idag är det köket som ska få sig en omgång av mammagelis städning vi kör på rubbet.
Sen ikväll tänkte jag försöka titta på svenska hjältar galan, tycker den är så fin.

I morgon förmiddag bär det av till stan och sen kommer det folk hit som stannar över helgen så lite julmysigt ska vi ha, tänkte vi kunde göra lite nejlikor i apelsiner och kanske lite knäck innan julklappsbyte ska ske. Trevligt är tanken iaf.

Annars är det förberedelser inför nästa vecka och operation som ska göras, laga mat till Vilma och lite sånt så att det finns samt fylla på förråden så mamma slipper åka och handla medans hon är här.

Inför operationen känns det bara bättre och bättre ska bli skönt att få det gjort. Jag har en lever som nog är ganska påverkad skulle jag gissa på vilket inte är bra men nu är det bara några dagar kvar så jag hoppas på att det ska klara sig men det märker vi på måndag när jag ska ta prover, i och för sig tror jag inte att de kommer göra något innan onsdag iaf.

nehe tillbaka till plugget och analyser av matematiska rika problem och elevlösningar :)

Kramen
Bild från vårt bröllop i somras! <3
Mamma Gelis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar